Fakta om ätstörningar

 

Allt fler personer får ätstörningar.

Vem som helst kan få det.

Personer i alla åldrar kan bli sjuka.

Man behöver hjälp av vården för att bli frisk.

Det finns olika sorters ätstörningar.

Hetsätningsstörning, bulimi och anorexi är de vanligaste sorterna.

Den som har en ätstörning använder mat för att kontrollera sin ångest.

Det finns också en annan typ av ätstörning som heter ARFID.

Mer information finns här.