Lättläst om ätstörningar

Här finns texter på lätt svenska.

Få stöd

 

Du kan att ringa, mejla eller chatta med oss.

Vi som jobbar i Frisk & Fri hjälper gärna till.

Det hjälper att berätta om sina tankar och känslor, även om det är jobbigt.

HÄR kan du hitta alla telefonnummer och andra kontaktuppgifter.

 

 

Läs mer

Fakta om ätstörningar

 

Ätstörningar är en psykisk sjukdom med mycket ångest.

Det kan vara så att man äter för lite eller för mycket.

Det går inte att se att någon har en ätstörning.

De som är sjuka har jobbiga tankar och känslor.

Det är en allvarlig sjukdom, så det är viktigt att få hjälp tidigt.

Läs mer

Utbildning

 

Vi som jobbar i Frisk & Fri kan mycket om ätstörningar.

Vi utbildar gärna andra som vill veta mer.

Vi kommer till skolor, arbetsplatser och idrottsföreningar.

För unga mellan 18 och 25 år finns ”Body project”.

Läs mer

Bli medlem

 

Välkommen att bli medlem i Frisk & Fri!

Det finns tre olika medlemskap.

  • enskild medlem
  • familjemedlem
  • stödmedlem

Varje medlem är viktig för oss!

Läs mer

Bli volontär

 

Vill du hjälpa andra som kämpar med ätstörningar?

Du är varmt välkommen som volontär i Frisk & Fri.

Det finns flera olika sätt att hjälpa till som volontär.

Vi stöttar både drabbade och närstående.

HÄR kan du ansöka till att bli volontär.

Läs mer

Det här är vi

 

Frisk & Fri stöttar personer som är sjuka i ätstörningar.

Vi stöttar även föräldrar och andra närstående.

Vi utbildar på skolor, arbetsplatser och idrottsföreningar.

Dessutom arbetar vi för att vården ska bli bättre.

Läs mer