Årsmöte och öppen träff för drabbade och närstående i Eskilstuna – 9 maj 2019

Körsbärsblomma 680×340

Årsmöte

Medlemmar i lokalavdelningen är välkomna till Frisk & Fri Eskilstunas årsmöte. Vi kommer gå igenom 2018 års verksamhetsberättelse och tillsätta ny styrelse för 2019.

Tid & plats

Torsdag 9 maj, klockan 18.30.
Sensus lokaler, Lagerkvistgatan 2, Eskilstuna.

Anmälan för årsmötet sker till eskilstuna@friskfri.se senast den 7 maj 2018.

I anslutning efter årsmötet anordnar vi även en öppen träff för drabbade och närstående

En öppen träff riktar sig till dig som själv är drabbad av en ätstörning, eller till dig som är närstående till någon som är drabbad, till exempel som partner, förälder, vän, släkting och kollega.

Träffen inleds med information om föreningen verksamhet samt riktlinjerna för träffarna. Samtalsledarna lägger vikt vid ett gott samtalsklimat och låter samtalet utgå ifrån vad gruppen har för behov och önskemål.

Genom att möta andra med liknande erfarenheter, att dela med dig av din berättelse och lyssna till andras fungerar träffarna som ett stöd. De är öppna för alla, oavsett typ av ätstörning och oavsett om du har en diagnos eller inte. Du kanske bara känner oro för att du eller någon i din närhet har ett problematiskt förhållningssätt till mat, kropp och träning.

Träffen leds av volontärer med erfarenhet av att ha varit närstående eller drabbad. Alla volontärer är friska och fria sedan minst två år.

Vem kan delta?

• Du som är 18 år eller äldre
• Du behöver inte vara medlem

Tid och plats

Torsdagen den 9 maj 2019. Träffen startar direkt efter avslutat årsmöte.
Sensus, Lagerkvistgatan 2, Eskilstuna.

Anmälan och mer information

Träffarna är kostnadsfria. Föranmälan ska göras till eskilstuna@friskfri.se.  Hit kan du också höra av dig om du har några frågor.

Varmt välkomna

Postad 15 april, 2019